Announcement

Collapse
No announcement yet.

`"Norsk" alternativ til US Composites 435 Standard Polyester Resin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • `"Norsk" alternativ til US Composites 435 Standard Polyester Resin?

    Som vanlig er alt større i USA, også bilstereoscenen. Derfor er det mye å lese fra de over der og det har jeg da også gjort.

    Jeg har kjøpt en del andre ting de nevner der borte og nå trenger jeg en "normal" resin til blanding med Duraglas® Fiberglass Filled Filler for å få en"milkshake" til å helle i en glassfiberkasse for å tette helt.

    Begynner å bli lei av treeeg båtfrakt fra USA, så lurer på om noen har et bra alternativ til US Composites 435 Standard Polyester Resin. Jeg ønsker ikke å bruke Biltema eller 3M.

    Har sett på denne, men når jeg leser "Polyester av beste kvalitet" og "Illustrasjonsbilde", samt prisen, så har jeg falt av for lenge siden. Mulig det er samme leverandør som glassfibermatten jeg kjøpte derfra, West System er jo et kjent firma.

    (Noen lurer kanskje på hva jeg har lagd denne kassen av, siden jeg ikke har lurt på dette med resin tidligere. Den er lagt med resin som herder ved hjelp av UV. Lang arbeidstis og kort herdingstid og nesten uten lukt.)

    Beklager at jeg lider av skrivesyke.

  • #2
    Skjønner ikke hvorfor du ikke kan bruke west systems, 3M el.l til en så enkel jobb som å "tette" ei basskasse. Det er ikke akkurat en flyvinge du skal støpe
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Det er ikke det jeg skal støpe, det er helt korrekt. Men, i og med at jeg skriver jeg skal blande dette med "glassfibersparkel", er det fordi jeg ønsker mer styrke, enn det resin alene gir. Beklager hvis det kom dårlig fram.

      3Ms resiner har jeg ikke lest mye bra om, derfor vil jeg ikke bruke det. Har West System polyesterresin? Jeg har ikke sett annet enn epoxyresin fra de.

      Comment


      • #4
        Veit du hva jeg får tilsendt om jeg bestiller denne dere har her: http://bilstereosenteret.no/products/ins-poly1

        Comment


        • #5
          Hva med å bruke epoxy i stede for polyester?
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


          Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

          Comment


          • #6
            Epoxyresin kan ikke brukes sammen med polysterprodukter, har jeg blitt fortalt. Derfor jeg spurte om hva jeg får tilsendt hvis jeg bestiller denne: http://bilstereosenteret.no/products/ins-poly1

            Comment


            • #7
              Vi har slitt med å få tak i West systems. De har sjeldent på lager. Så nå har vi Franske Soromap.
              Mvh
              Pål Andréas Bryng
              Bilstereosenteret.no
              Vi forhandler bl.a.:
              Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
              Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


              Følg oss på Facebook
              Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

              Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

              Comment

              Working...
              X